PUHEENJOHTAJALTA 20.8.2024

20.8.2024

Hei Jyty Metropolin jäsen,

Kesälomat ovat nyt takana, ja on aika suunnata katseet kohti syksyn työrupeamaa! Syksy tuo tullessaan monia tärkeitä asioita, joista haluan muistuttaa erityisesti: Jytyssä pidetään syksyn aikana kahdet merkittävät vaalit.

Yhdistyksellämme on kuusi loistavaa ehdokasta liittovaltuustoon, jotka tarvitsevat tukeasi! Ehdokkaamme edustavat laajasti erilaisia jytyläisiä ammatteja ja työpaikkoja, joten löydät varmasti itsellesi sopivan ehdokkaan. Ammattiosastosi tulee tiedottamaan omasta ehdokkaastaan, jota suosittelee äänestettäväksi – pidä siis silmät ja korvat auki!

Lokakuussa järjestetään Jytyn luottamusmiesvaalit, joissa valitaan pääluottamusmiehet ja luottamusmiehet jytyläisille työpaikoille. Jos olet kiinnostunut luottamusmiestehtävistä omalla työpaikallasi, ole rohkeasti yhteydessä ammattiosastoosi tai allekirjoittaneeseen. Näistäkin vaaleista saat niin yhdistys- kuin liittotasoisia tiedotteita. Muistathan, että tärkeintä on käyttää äänioikeuttasi molemmissa vaaleissa. Jokainen ääni on tärkeä!

Jyty Metropolin ammattiosastojen vuosikokoukset pidetään myös syksyn aikana. Niissä valitaan mm. uudet johtokuntien jäsenet erovuoroisten tilalle ja tehdään ammattiosastojen esitykset yhdistyksen oman valtuuston ehdokkaiksi. Jokaisella ammattiosastolla on edustajansa valtuustossa, joka kokoontuu päättämään yhdistyksen asioista kaksi kertaa vuodessa. Mikäli tunnet kiinnostusta ammattiyhdistystoimintaa kohtaan ja haluaisit tietää siitä enemmän, yhdistyksen valtuuston jäsenenä toimiminen antaa mahdollisuuden tutustua toimintaamme lähemmin – päätöksentekijänä.

Osallistu syksyn aikana myös ammattiosastosi tilaisuuksiin, joissa pääset tutustumaan niin aktiiveihin kuin tavallisiinkin jäseniin. Seuraa viestintäämme ja osallistu!

Toivotan sinulle voimia ja intoa syksyyn!